Turizm işletmeciliği bölümü öğrencilerinin ingilizce ve mesleki ingilizce kavramlarına ilişkin metaforik algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özer, Selda
dc.date.accessioned 2021-03-04T07:23:41Z
dc.date.available 2021-03-04T07:23:41Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1100
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Turizm İşletmeciliği bölümü öğrencilerinin “İngilizce” ve “mesleki İngilizce” kavramlarına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya koymaktır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni; amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, 2018-2019 bahar döneminde bir turizm fakültesinde “Turizm İşletmeciliği” bölümünde öğrenim gören son sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Çalışmaya toplam 48 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcıların İngilizce ve mesleki İngilizce kavramlarına ilişkin sahip oldukları metaforları ortaya çıkarmak amacıyla onlardan “İngilizce ... gibidir, çünkü ...” ve “Mesleki İngilizce ... gibidir, çünkü ...” cümlelerini tamamlamaları istenmiş ve veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, hem İngilizce hem de mesleki İngilizceye yönelik 43 farklı metafor üretildiği belirlenmiştir. Öğrencilerin İngilizceye yönelik en fazla başvurdukları metaforun “su” olduğu, mesleki İngilizceye yönelik en fazla başvurdukları metaforun “merdiven” olduğu tespit edilmiştir. Hem İngilizce hem de mesleki İngilizceye yönelik 43 metaforun “canlı varlık”, “cansız varlık”, “kavram”, “terim”, “yiyecek-içecek” ve “diğer” olarak 6 farklı kategori altında toplandığı sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The research aimed at revealing perceptions of the students studying at the Department of Tourism Management about the concepts of “English” and “vocational English” through metaphors. Phenomenological design and criterion sampling method were used in the study. The study group consisted of 48 senior students studying Tourism Management at a faculty of tourism in 2018-2019 spring semester. Students were given a form and asked to fill in the form. The form contained two open-ended statements as “English is like ……. because ……….” and “Vocational English is like ……. because ……….”. The data were analysed through content analysis. The analyses showed that students created 43 different metaphors for both English and vocational English. The most frequently used metaphor was “water” for English and “stairs” for vocational English. The metaphors produced by students were grouped into 6 categories as “living things”, “non-living things”, “concepts”, “terms”, “food-drinks” and “others”. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İngilizce tr_TR
dc.subject Mesleki ingilizce tr_TR
dc.subject Metafor tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject English tr_TR
dc.subject Vocational english tr_TR
dc.subject Metaphor tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.title Turizm işletmeciliği bölümü öğrencilerinin ingilizce ve mesleki ingilizce kavramlarına ilişkin metaforik algıları tr_TR
dc.title.alternative Metaphorıcal perceptıons of students majorıng tourısm management about the concepts of englısh and vocatıonal englısh tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli üniversitesi/meslek yüksekokulu tr_TR
dc.contributor.authorID 25874 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-2648-9150 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 364 tr_TR
dc.identifier.endpage 380 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster