Turizm sosyolojisinde güncelliğini yitirmeyen klasik: “turist bakışı”

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazgan, Çağdaş Ümit
dc.date.accessioned 2021-03-04T06:42:57Z
dc.date.available 2021-03-04T06:42:57Z
dc.date.issued 2020-02-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1079
dc.description.abstract Turizm ilişkileri toplumları ve kültürleri önemli ölçüde etkilemeye devam etmektedir. Özellikle küreselleşme, kalkınma, uluslararası rekabet gücü, zenginlik, gelişmişlik vb. göstergeler bağlamında bir statü sembolüne dönüşen turizm, çoğunlukla endüstriyel bir alan olarak tasvir edilmektedir. Büyüme, kalkınma, gelişmişlik gibi perspektiflerle, fayda-maliyet analizi temelinde işletme, yönetim-organizasyon eksenli araştırmalara daha fazla konu olan turizm ilişkilerinin, iktisadın gölgesinde kaldığı ve sosyolojik araştırmaların bu alanda yaygınlık kazanamadığı söylenebilir. Bu baskın eğilimin aksine John Urry, “Turist Bakışı” (Tourist Gaze) isimli eserinde turizm ilişkilerini tarihsel ve toplumsal bağlamda, teorik ve pratik düzeyde, birçok yönüyle ele alarak turizm sosyolojisi literatüründe önemli bir boşluğu doldurmaktadır. “Turist Bakışı”, yayımlandığı ilk yıllardan itibaren kült bir esere dönüşmüştür. Eser, turizm araştırmalarında kullanışlı olabilecek sosyolojik bir bakış açısı ve önemli kavramlar sunmaktadır. Eserde geliştirilen “turist bakışı” kavramı sosyolojik düzeydeki turizm araştırmalarında en sık başvurulan kavramlardan biri olup kullanıldığında direkt yazarını akla getirebilmektedir. Bu bakımdan “Turist Bakışı” eserinin turizm sosyolojisi alanındaki temel metinlerden biri olduğu ileri sürülebilir. Bu çalışmada John Urry’nin “Turist Bakışı” isimli eseri değerlendirilmektedir. tr_TR
dc.description.abstract Today, tourism relations affect societies and cultures significantly. Tourism has become a status symbol in the context of indicators such as globalization, development, international competition, wealth and development. In this regard, tourism is mostly depicted as an industrial area. Tourism is generally considered on the basis of cost-benefit analysis. Tourism falls under the shadow of economics. Sociological research in the field of tourism has not become widespread. John Urry's work named “Tourist Gaze” fills an important gap by addressing tourism relations in a historical and social context, at a theoretical and practical level. “Tourist Gaze” (1990) has turned into a cult work since it was published and brought a sociological perspective to tourism research. The concept of “Tourist Gaze” has become one of the most frequently used concepts in sociological tourism research. It can be argued that the “Tourist Gaze” is one of the basic texts in the field of tourism sociology. In this study, John Urry's book named “Tourist Gaze” has been evaluated. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turizm sosyolojisi tr_TR
dc.subject Turist bakışı tr_TR
dc.subject John urry tr_TR
dc.subject Sociology of tourism tr_TR
dc.subject Tourist gaze tr_TR
dc.title Turizm sosyolojisinde güncelliğini yitirmeyen klasik: “turist bakışı” tr_TR
dc.type contributionToPeriodical tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Fen-Edebiyat Fakültesi/Sosyoloji Bölümü/Genel Sosyoloji Ve Metodoloji Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 60044 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 74 tr_TR
dc.identifier.endpage 77 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster