dc.contributor.author |
Ocak, Gürbüz |
|
dc.contributor.author |
Akkaş Baysal, Emine |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-04T06:24:04Z |
|
dc.date.available |
2021-03-04T06:24:04Z |
|
dc.date.issued |
2019-09-19 |
|
dc.identifier.issn |
2149-3871 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1068 |
|
dc.description.abstract |
Öğrenme teorisine göre eğitim ve eğitim-öğretim sürecinde kullanılacak olan eğitim materyalleri öğrencinin ihtiyaçlarına yönelik olmalıdır. Öğrencilerin ihtiyaçlarının belirlenerek öğrenme ortamının bu ihtiyaçlar doğrultusunda şekillendirilmesi öğretimin niteliğini artıracaktır. Bu bağlamda bu çalışmada “Yabancı Dil Öğrenme Stratejileri Öğretim Programının” bir ihtiyaç olup olmadığına ilişkin toplanan verilere dayalı değerlendirme yapmak amaçlanmaktadır. Bir durum çalışması olarak ele alınan araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezinde ölçüt örnekleme yoluyla belirlenen 9 öğretim görevlisi, 15 öğretmen ve 20 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. Hazırlanan görüşme formu demografik bilgilerin elde edildiği kişisel bilgiler bölümü ve öğretim programın dört temel esasına (hedef-içerik-öğrenme durumu-ölçme değerlendirme) yönelik ihtiyaçları ortaya çıkarması hedeflenen soruların yer aldığı görüşme formundan oluşmaktadır. Nitel veri analiz yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, başarı ortalaması 50 ve üzeri olan öğrencilerin yabancı dil öğrenme sürecinde hangi kaynaklardan faydalanmaları gerektiğini bildiklerini, kendilerine kimin nasıl yardım edebileceği konusunda fikir sahibi oldukları, büyük çoğunluğunun günlük ve haftalık tekrarlar yaptığı bu nedenle de sınav öncesi ekstra bir çalışmaya ihtiyaç duymadıklarını ifade ettikleri görülmektedir. Yine bu öğrencilerin İngilizce dersine karşı olumlu tutumlarının olduğu ve söz almaya istekli oldukları dikkati çekmektedir. Bu durum öğrencilerin akademik başarılarını olumlu yönde etkilemektedir. Başarısı 50 ve altında olan öğrenciler ise başarısı yüksek olan öğrencilerin aksi yönünde görüş belirtmişlerdir. Bu durumdan hareket ederek akademik başarısı düşük olan öğrencilere ders çalışma ile ilgili birtakım ipuçları verilerek ve kendi öğrenme stratejilerini fark etmeleri sağlanarak onların akademik başarılarına katkı sağlanabileceği düşünülmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
According to the learning theory, the educational materials to be used in the education and training process should be directed to the needs of the student. Determining the needs of the students and shaping the learning environment in line with these needs will increase the quality of teaching. In this context, in this study,it is aimed to make an evaluation based on the data collected on whether a Foreign Language Learning Strategies Curriculum is a need or not. The sample of the study, which is considered as a case study, consists of 9 lecturers, 15 teachers and 20 high school students in the city center of Afyonkarahisar in 2017-2018 academic year. The data of the study was collected with semi-structured interview forms. The interview form prepared consists of the personal information section in which demographic information is obtained and the interview form that contains the questions aimed to reveal the needs for the four basic principles of the curriculum (target-content-learning status-assessment and evaluation). Qualitative data were analyzed by analysis methods. According to the findings of the study, students with a mean of 50 and above know that they know which resources they should use in the process of learning a foreign language, they have an idea about who can help them, and most of them do daily and weekly repetitions and therefore do not need an extra study before the exam. Students with a success of 50 or less stated the opposite of the students with high success. From this point of view, it is thought that students who have low academic success can contribute to their academic success by giving some clues about the study and by realizing their own learning strategies. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Dil öğrenme |
tr_TR |
dc.subject |
Stratejiler |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretim programı |
tr_TR |
dc.subject |
İhtiyaç analizi |
tr_TR |
dc.subject |
Language learning |
tr_TR |
dc.subject |
Strategies |
tr_TR |
dc.subject |
Curriculum |
tr_TR |
dc.subject |
Needs analysis |
tr_TR |
dc.title |
Yabancı dil öğrenme stratejileri öğretim programı bir ihtiyaç mı? |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Is the program for foreıgn language learnıng strategıes a need? |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Afyon Kocatepe üniversitesi/sandıklı uygulamalı bilimler yüksekokulu/çocuk gelişimi bölümü/çocuk gelişimi anabilim dalı Afyon Kocatepe üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim programları ve öğretim anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
326360 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
23637 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-5711-0847 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-8568-0364 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
10 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
306 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
325 |
tr_TR |