Eğitim ve öğretim işinin yapılandırılmasında paydaşlar arasındaki iş birliği oldukça önemlidir. Bu iş birliği sayesinde eğitim ve öğretimle ilgili yapılacak bütün faaliyetlerde eğitim kurumu, ilçe, il ve ülke genelinde bir bütünlük oluşturmak, ortak kararlar alabilmek ve bu kararların sonuçlarını değerlendirmek daha kolay hale gelebilmektedir.
Bu çalışmada, sosyal bilgiler dersi için düzenlenen okul alan zümre toplantıları, ilçe alan zümre toplantıları ve il alan zümre toplantılarında alınan kararların Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nda yer alan temel becerileri ele alma durumları incelenmiştir. Nitel araştırma desenlerinden durum (vaka) çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenen 2018-2019 eğitim-öğretim yılı Konya il merkezinde yer alan resmi ortaokul ve imam hatip ortaokulları ile il ve merkez ilçelerinden alınan ikişer tutanaktan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak doküman incelemesi yapılmış, verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.
Çalışma sonucunda sosyal bilgiler dersi zümre toplantılarında, temel becerilerden iş birliği, dijital okuryazarlık, harita okuryazarlığı, problem çözme, sosyal katılım, tablo, grafik ve diyagram çözme ve yorumlama becerilerine yeterli ölçüde yer verildiği, finansal okuryazarlık, hukuk okuryazarlığı, kalıp yargı ve ön yargıyı fark etme, konum analizi, politik okuryazarlık gibi becerilere ise yer verilmediği tespit edilmiştir. Ayrıca tutanaklarda birbirinin mükerreri ifadelerin çokça yer aldığı belirlenmiştir. Zümre toplantılarında yer verilmeyen temel beceriler üzerinde durulması ve tutanakların özgün fikirlerle hazırlanması önerilmiştir.
Collaboration among the stakeholders are very important in the constitution of education and training. By means of this collaboration, it can be easier to form a whole, make joint decisions and evaluate the results of these decisions in all activities related to education and training in all institutions, districts, provinces and country.
In this study, it has been reviewed the handling basic skills of education curriculum of Social Studies within the decisions taken in the school, district and provincial teachers’ board and committee meetings. İt is used the case study, model of the qualitative research. The study group of the research consists of per two minutes taken from the public secondary schools and imam hatip (vocational religious) secondary schools of province and central districts, determined by the maximum variations sampling of the purposeful sampling during the 2018-2019 academic year in the city center of Konya. Document analysis has been performed as a data collection tool and descriptive analysis method has been used to analyze the data.
At the end of the study, it has been pointed out that collaboration, digital literacy, map literacy, problem-solving, social participation, table, graphics and diagram solving and interpretation skills are sufficiently included but financial literacy, legal literacy, self-awareness of stereotype and prejudice, position analysis, political literacy are not included as basic skills in the board and committee meetings of social studies. In addition, it has been determined that repetitive statements are frequently included in the minutes. It is proposed to focus on basic skills not included in the board and committee meetings and to prepare the minutes with authentic ideas.