dc.contributor.author |
Şengül, Murat |
|
dc.contributor.author |
Demirel, Serkan |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-25T07:03:03Z |
|
dc.date.available |
2021-02-25T07:03:03Z |
|
dc.date.issued |
2020-02-12 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1056 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, Türkçe Yeterlik Sınavı’nı (TYS) uluslararası alanda uygulanan dil yeterlik sınavlarıyla ölçme ve değerlendirme ölçütleri açısından karşılaştırıp TYS’nin niteliksel görünümünü tespit etmektir. Araştırmanın veri kaynağını Yunus Emre Enstitüsü tarafından yapılan Türkçe Yeterlik Sınavı (TYS) ve uluslararası alanda yapılan ve sınav sonuçları ÖSYM’nin eşdeğerlik tablosunda yer alan dil yeterlik sınavları (İngilizce için CPE, CAE, TOEFL iBT, PTE Akademik; Almanca için TestDaF, DSD II, telc Deutsch ve Goethe-Zertifikat; Fransızca için DELF & DALF, İspanyolca için DELE, İtalyanca için CELI, Rusça için TORFL) oluşturmaktadır. TYS ile uluslararası geçerliğe sahip dil yeterlik sınavlarına ait örnek sınavların içeriklerine ait dokümanlar, bilgi ve belgeler bu araştırmanın veri kaynağı olarak içerik analizi tekniğiyle incelemeye tabi tutulmuştur.
Sınavların ölçme-değerlendirme ölçütlerindeki farklılıklara ilişkin bulgularda, TYS’nin 100 puan üzerinden değerlendirilen sınavlarla benzer bir değerlendirme sürecine tabi tutulduğu, TYS’de ve çoğu sınavda toplam puanın becerilere eşit oranda dağıtıldığı belirlenmiştir. Alınan puanların denk geldiği sertifika seviyesi puan aralıklarının ise çoğu sınavda birbirinden farklı olduğu saptanmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In language proficiency exams, it is important to determine which language skill is learned and (or) taught. The aim of this study is to compare Turkish Proficiency Exam (TPE) with the internationally applied language proficiency tests and to determine the quality of TPE. The data source of the research is Turkish Proficiency Exam (TPE) conducted by Yunus Emre Institute and language proficiency exams, which are conducted in the international field and the results of the exams in the Assessment, Selection and Placement Centre (ASPC / ÖSYM) (CPE, CAE, TOEFL iBT, PTE Academic for English; TestDaF, DSD II, telc Deutsch and Goethe-Zertifikat for German; DELF & DALF for French, DELE for Spanish, CELI for Italian, TORFL for Russian). The documents related to the content of sample exams for internationally valid language proficiency tests with TPE have been examined by the content analysis technique as the data source of this research.
In the findings regarding the differences in the measurement-evaluation criteria of the exams, it was determined that TYS was subjected to a similar evaluation process with the exams evaluated over 100 points, and the total score was distributed equally to the skills in TPE and in most exams. It was determined that the certificate level score ranges, in which the scores received coincide, differ from each other in most exams. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
TYS |
tr_TR |
dc.subject |
Dil yeterlik sınavı |
tr_TR |
dc.subject |
Diller için AOÖÇ |
tr_TR |
dc.subject |
Ölçme ve değerlendirme |
tr_TR |
dc.subject |
Turkish proficiency exam |
tr_TR |
dc.subject |
CEFR |
tr_TR |
dc.subject |
Accreditation |
tr_TR |
dc.subject |
Validity |
tr_TR |
dc.title |
Türkçe Yeterlik Sınavı’nın (Tys) uluslararası geçerliğe sahip bazı dil yeterlik sınavlarıyla ölçme ve değerlendirme ölçütleri açısından karşılaştırılması |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Comparıson Of Turkısh Profıcıency Exam (Tpe) Wıth Some Internatıonal Language Profıcıency Exams In Terms Of Measurement And Evaluatıon Crıterıa |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü/Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilim Dalı Doktora Öğrencisi |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
26651 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-5039-0372 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
10 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
171 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
186 |
tr_TR |