İşaret dili dersini alan Türkçe öğretmen adaylarının görüşlerine göre işaret dili öğretimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Piştav Akmeşe, Pelin
dc.contributor.author Kayhan, Nilay
dc.date.accessioned 2021-02-22T10:47:48Z
dc.date.available 2021-02-22T10:47:48Z
dc.date.issued 2020-02-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1055
dc.description.abstract Araştırmada işaret dili dersini seçmeli olarak alan Türkçe öğretmen adaylarının işaret dili dersine yönelik görüş ve yeterliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, bir yükseköğretim kurumunda Türkçe Öğretmenliği lisans programı 4. sınıfa devam ed en 18 öğrenciyle yürütülmüştür. Çalışma nitel araştırma yöntemine göre betimsel desende kurgulanmıştır. 8'i demografik 10’u ise uzman görüşü alınarak hazırlanan açık uçlu soruların yer aldığı form ile toplanan veriler, betimsel analiz tekniği ile değerlend irilmiştir. Türkçe öğretmenliği programında işaret dili seçmeli dersini alan öğretmen adaylarının işaret dili eğitimi ve eğitim öğretimde Türk İşaret Dili ( kullanımına yönelik görüşleri '' aile ve toplum işbirliği'', ''Erişim ve sürdürülebilirlik ''Disiplinlerarası çalışmalar ve mesleki becerilere katkı'' ve ''Bütünleştirmeye dayalı okul toplum'' şeklinde dört temada özetlenmiştir. Bu çalışmanın bulgularının dil gelişiminin desteklenmesi, işitme engelli bireylerin eğitimi yönünden önemli olduğu ayrıca işaret dili kullanımı ile ilgili akademik ve sosyal katılımı artırıcı uygulamalara katkı oluşturacağı düşünülmektedir. Buna göre Türkçe öğretmenliği programına devam eden öğretmen adaylarının alan dersleri, alan seçmeli genel kültür seçmeli ve meslek bilgisi dersleri ile ilgili düzenlemelerde işaret dil i dersine yer verilebilir. İşitme kaybı olan öğrencilerin eğitim öğretim düzenlemelerinin niteliğini artırıcı öğretmen eğitim programları düzenlenebilir. tr_TR
dc.description.abstract The study aims to determin e the opinions of the Turkish language preservice teachers who take sing language elective course about the sign language course. This study, conducted with 18 final year undergraduate students in the Turkish language teaching undergraduate program of a higher education institu tion. The study was designed in descriptive design according to the qualitative research method. The data that collected with the questionnaire form which includes open ended questions, 8 of which are demographic and 10 are prepared taking expert's opinion were descriptively analyzed. The opinions of the preservice teachers who took Turkish Sing Language ( elective course in Turkish language teaching program about the sign language education and use of sign language in education are summarized under fou r themes which are " family and society cooperation", "Access and sustainability", "Interdisciplinary studies and contribution to professional skills" and "Integration based school society." T he findings of this study are thought to be important in terms of supporting language development and education of hearing-impaired individuals, in addition, it is thought that it will contribute to applications that increase academic and social participation related to sign language use Accordingly, sign language can be included in the reg ulations regarding the major area courses, major area elective courses, general culture elective and professional kn owledge courses of the teacher candidates who continue the Turkish teaching program. Tea c her training programs that will increase the quality of ed ucational regulations regarding the students with heari ng loss can be arranged. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İşaret dili tr_TR
dc.subject Türk işaret dili tr_TR
dc.subject Mesleki yeterlik tr_TR
dc.subject Türkçe eğitimi tr_TR
dc.subject İşitme engelli tr_TR
dc.subject Sign language tr_TR
dc.subject Turkish sign language tr_TR
dc.subject Professional efficacy tr_TR
dc.subject Turkish language tr_TR
dc.subject Education tr_TR
dc.subject Hearing i mpaired tr_TR
dc.title İşaret dili dersini alan Türkçe öğretmen adaylarının görüşlerine göre işaret dili öğretimi tr_TR
dc.type contributionToPeriodical tr_TR
dc.relation.journal NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ SBE DERGİSİ tr_TR
dc.contributor.department EGE ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALIHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ PR. tr_TR
dc.contributor.authorID 185449 tr_TR
dc.contributor.authorID 56791 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 17 tr_TR
dc.identifier.endpage 35 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster