Covıd-19 döneminde e-ticaretin makroekonomik değişkenler üzerine etkileri: Türkiye örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Başer, Rukiye
dc.contributor.author Öztürk, Serdar
dc.date.accessioned 2024-09-10T10:57:28Z
dc.date.available 2024-09-10T10:57:28Z
dc.date.issued 2023-04-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8686
dc.description.abstract Geçmişten günümüze yaşanılan teknolojik gelişmeler insan hayatının her alanını etkilemiştir. Teknolojinin ticaret ile birleşmesiyle e-ticaret kavramı ortaya çıkmıştır. Perakende mağazalar yerine sanal mağazalar ortaya çıkmış, alıcılar hiçbir zahmete girmeden alışveriş yapma imkânına kavuşmuştur. E-ticaret kolaylığı sayesinde günden güne kullanımı yaygınlaşırken tüm dünyada Covid-19 salgınının yaşanmasıyla e- ticaret kullanım oranı daha da artmıştır. Salgın döneminde bireyler sosyal mesafe ve hijyen sebebiyle çevrimiçi alışverişe yönelmişlerdir. Covid-19 bireylerin sadece kişisel hayatını değil ülkelerin ekonomisini de etkilemiştir. Çalışmada, Türkiye üzerinde Covid-19 döneminde e-ticaretin makroekonomik değişkenlere etkisini incelemektedir. E-ticaret, makroekonomik değişkenleri etkileyen bir sektör olma özelliği taşımaktadır. Ayrıca, e-ticaret sayesinde müşterilerin zaman ve para tasarrufu sağlanmakta ve bu da tüketimi artırmakta ve enflasyonu etkileyebilmektedir. E-ticaret ayrıca, işletmeler için yeni iş olanakları yaratabilmekte ve bu da işsizlik oranını düşürmeyi desteklemektedir. E-ticaretin dış ticaret üzerindeki etkisi de önemlidir; e- ticaret sayesinde ülkeler arasında ticaret hacmi artabilmekte ve bu da dış ticareti desteklemektedir. Pandemi sürecinde bireyler, evlerinde kalmayı tercih ederek, ihtiyaçlarını internet üzerinden satın alabilecekleri ürün ve hizmetlere yönelmişlerdir. Bu durum, e-ticaret sektöründeki işletmelerin büyümesine ve ekonomik büyümeye katkı sağlamaktadır. tr_TR
dc.description.abstract Technological developments from past to present have affected every aspect of human life. With the combination of technology and commerce, the concept of e-commerce has emerged. Virtual stores have emerged instead of retail stores, and buyers have the opportunity to shop without any hassle. Thanks to the ease of e-commerce, its use has become widespread day by day, while the rate of e-commerce usage has increased even more with the Covid-19 epidemic all over the world. During the epidemic, individuals turned to online shopping due to social distance and hygiene. Covid-19 has affected not only the personal lives of individuals, but also the economy of countries. The study examines the effect of e-commerce on macroeconomic variables in Turkey during the Covid-19 period. E-commerce is a sector that affects macroeconomic variables. In addition, thanks to e-commerce, customers can save time and money, which increases their consumption and can affect inflation. E-commerce can also create new job opportunities for businesses, which in turn supports lowering the unemployment rate. The impact of e-commerce on foreign trade is also important; Thanks to e-commerce, the trade volume between countries can increase and this supports foreign trade. During the pandemic period, individuals have preferred to stay at home and turn to products and services that they can purchase online. This situation contributes to the growth of e-commerce businesses and the economic growth. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Teknolojik gelişme tr_TR
dc.subject E-ticaret tr_TR
dc.subject Covid-19 tr_TR
dc.subject Makroekonomik değişken tr_TR
dc.subject Technological development tr_TR
dc.subject E-commerce tr_TR
dc.subject Covid-19 tr_TR
dc.subject Macroeconomic variable tr_TR
dc.title Covıd-19 döneminde e-ticaretin makroekonomik değişkenler üzerine etkileri: Türkiye örneği tr_TR
dc.title.alternative Effects of e-commerce on macroeconomic variables in the Covid-19 period: The case of Turkey tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/iktisat bölümü/iktisat politikası anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 37230 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster