Sosyal medya ve küreselleşmenin ekonomik büyüme üzerine etkisi: G7 ülkeleri üzerine bir inceleme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Temel, Yasin
dc.contributor.author Öztürk, Serdar
dc.date.accessioned 2024-09-10T10:53:48Z
dc.date.available 2024-09-10T10:53:48Z
dc.date.issued 2023-07-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8673
dc.description.abstract Teknolojik gelişmeler 20. yüzyılda insanlar arasındaki iletişim boyutlarını önemli ölçüde değiştirmiştir. Teknolojik gelişmelerle birlikte gelişen sosyal medya insan hayatının iletişim pratiklerini de bu ölçüde değiştirmiş ve geliştirmiştir. Eski çağ insanı, duman çıkararak, güvercin uçurarak, taş ve duvarlara şekiller çizerek çeşitli ilkel yöntemlerle iletişim kurarken, günümüz insanı ise teknolojik gelişmelerin hayatımıza kattığı cep telefonu, bilgisayar, sosyal medya gibi yeni dijital iletişim araçları sayesinde anında iletişim kurma imkanına sahip olmuş ve küreselleşme kavramı da hayatımıza girmiştir. Bu tez çalışmasında 1992-2018 yılları arasındaki dönemin G7 ülkelerindeki ekonomik büyüme ve küreselleşme etkileri hakkında veriler derlenmiştir. İnceleme için ekonometrik bir yöntem olarak Panel VAR analizinden yararlanılmıştır. Panel VAR analizi sonuçlarına göre, G7 ülkelerinde küreselleşme artışının ekonomik büyümeyi olumsuz etkilediği görülmektedir. Bununla birlikte, sosyal medyanın ekonomik büyüme üzerindeki etkisi incelenmiş ve modele dahil edilen band genişliği ve internet kullanım artışının ekonomik büyümeyi olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. G7 ülkelerinin kendi koşullarına ve önceliklerine göre politika kararları alması gerekmektedir. Bu nedenle, her G7 ülkesinin özelleşmiş politika önerileri oluşturması ve kendi iç politika süreçlerini takip etmesi önemlidir. Bununla birlikte, G7 ülkeleri arasında deneyim ve bilgi paylaşımını teşvik edecek platformlar oluşturmak ve uluslararası işbirliği sağlamak da politika önerilerinin etkisini artırabilir. tr_TR
dc.description.abstract Technological developments have significantly changed the communication dimensions among people in the 20th century. Social media which has evolved with technological developments has changed and improved the communication practice of human life to this scale. While the ancient people communicated with primitive methods by blowing out smoke, flying pigeons, drawing figures to stone and walls; present day people have the opportunity to instantly communicate thanks to new digital communication devices such as cell phones, computers, social media which technologic development has brought to our lives and the globalization concept has entered our lives. In this thesis study, the data on the effects of economic growth and globalization in the G7 countries during the period between 1992-2018 has been compiled. To examine, Panel VAR analysis was used as an econometric method. According to the Panel VAR analysis results, it is seen that the increase of globalization in the G7 countries affects the economic growth negatively. Besides, the effect of social media on economic growth was examined and it was determined that the increase in bandwidth and internet usage included in the model had a positive effect on economic growth. G7 countries need to make policy decisions according to their own circumstances and priorities. For this reason, it is important that each G7 country to formulate specialized policy recommendations and to follow their own internal policy processes. In addition, creating platforms that encourages exchanging experience and knowledge among G7 countries and providing international cooperation can also increase the effects of policy proposals. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyal medya tr_TR
dc.subject Ekonomi tr_TR
dc.subject Küreselleşme tr_TR
dc.subject Ekonomik büyüme tr_TR
dc.subject Social media tr_TR
dc.subject Economy tr_TR
dc.subject Globalization tr_TR
dc.subject Economic growth tr_TR
dc.title Sosyal medya ve küreselleşmenin ekonomik büyüme üzerine etkisi: G7 ülkeleri üzerine bir inceleme tr_TR
dc.title.alternative The effect of social media and globalisation on economic growth: A review on G7 countries tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/iktisat bölümü/iktisat politikası anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 37230 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster